Yoga lessen

Wat is Yoga?
Hatha Yoga is een bewegingsvorm waarbij je al je lichaamsdelen aanspreekt.P1000140 (2) De adem speelt daarin een belangrijke rol. Door te blijven ademen kan je een houding langer volhouden wat je kracht en focus geeft. Daarnaast kan je met de beoefening van yoga diepe ontspanning ervaren en tot rust komen.

“Yoga is voor iedereen die goed voor zichzelf wil zorgen. Het werkt verfrissend en ontspannend en helpt je mindfull in het leven te staan.” Jacobien vd Heide, eigenaresse van Yoga Haven.

Als voorbeeld kunnen rugklachten meerdere oorzaken hebben, zoals een verkeerde lichaamshouding achter je computer, vermoeidheid of stress. Door je lichaam wel te bewegen en te ademen, zorg je er voor dat je lichaam gezonder en sterker wordt. Met als bijkomend voordeel dat je minder last kan krijgen van je rug. En dat kan ik uit eigen ervaring beamen (zeker met mijn lichaamslengte ;) )

Laats vroeg iemand: “Wat doet yoga met je?” Ik vertelde haar dat ik het gevoel heb dat het lente is. Ook ik heb wel eens geen zin om iets te doen maar tijdens en na de yoga heb ik meer energie en een grote glimlach op mijn gezicht.

Hatha Yoga geeft naast ontspanning ook energie, kracht, rust, zelfvertrouwen (verminderd angst, onzekerheid en piekeren) en het verbetert je gezondheid voor lichaam en geest met aandacht voor jezelf. En dat zie ik inderdaad bij de mensen die naar de lessen komen. 
P1000189Meld je aan voor Hatha Yoga bij Annelies via Annelies@pranayourlife.nl

Wie komen er naar de lessen?
Yoga is voor iedere leeftijd en achtergrond met een redelijke tot goede gezondheid. In de lessen die ik geef komen studenten, moeders, docenten en zelfstandige ondernemers met plezier wekelijks de les volgen. Per les doen een of meerdere mannen mee. Dat is uitzonderlijk, want vaak hoor je dat in yogalessen met name vrouwen meedoen. 

Hoe ziet een Hatha Yoga les eruit?
Beoefening van yogahoudingen (asana’s) wordt gedaan, waarbij het gebruik van de adem een belangrijke rol speelt. De houding wordt eerst dynamisch gedaan, zodat je lichaam kan wennen aan de houding en daarna blijf je in de houding. Om de betreffende houding lichter te maken richt je je aandacht op het uiteinde en op je adem. Na de begeleidde eindontspanning is er vers gezette thee. IMG_2102

Waarom doen we deze oefening vaker?
Er is een herkenbare opbouw in de lessen met houdingen die regelmatig worden herhaald.
Regelmatig terugkerende bewegingen en houdingen zorgen ervoor dat je lichaam de houdingen gaat herkennen. Dan kan je pas echt in de houding komen. Daardoor zal je nieuwe oefeningen ook makkelijker kunnen beoefenen. En beoefen je yoga.

Hoe groot zijn de yogagroepen?
In de yogastudio kunnen 12 mensen in de les, maar ik laat 9 cursisten per les toe. Zo heb je de bewegingsruimte om met je armen te zwaaien. En hoef je geen rekening te houden met degene die naast je ligt terwijl je in een torsie je hielen van je afstekt.

Yoga cursisten vertellen:
“Yoga is goed voor lichaam en geest: door het doen van yoga heb ik geen fysiotherapie nodig voor lage rugpijn, en voel me er ook nog eens mentaal fitter bij!” Lea, 35 jaar, universitair docent

“Door de yoga heb ik geen last meer van mijn schouder.” Anneke Baak

“De combinatie van yoga en meditatie is iets wat ik heb uitgeprobeerd omdat ik geïnteresseerd was in de werking die de meditatie op de yogales zou hebben. Ik ben blij verrast door de rust die de meditatie met zich mee brengt, waardoor het gemakkelijker is de yogahoudingen uit te voeren. Wanneer je al bekend met yoga is het bovendien leuk om meditatie extra component toe te voegen. Lichaam en geest komen beide aan bod, wat rust biedt en voor mij een betere nachtrust betekent na een les.” Ingeborg van der Molen

“Ik twijfelde na 2 lessen of ik door wilde gaan, maar het ligt me beter dan verwacht. Nu bezoek ik de Twee Harten meditatie met yoga lessen met plezier en ervaar er een aantal positieve effecten van. Hier wil ik je voor bedanken. Ik ben zeker van plan deze nog een langere tijd te volgen!” Tijmen van de Heuvel, Freelance Unity3D Developer

IMG_2286Docente: Annelies Vloon, gelicenseerd Pranic Healing trainer en Hatha Yoga docente.

Met steeds meer plezier geef ik 9 jaar Hatha Yoga volgens de leer van Saswitha. Daarbij heb ik in de afgelopen tijd aan ruim 237 mensen lesgegeven.

Bijdrage: Proefles 5 euro contant, serie à 11,50 per les, losse les à 15 euro en privéles 120 euro à 1.30 uur.

Inhalen: Onbeperkt bij mij of max. 2 lessen bij een van de andere docenten binnen Yoga Haven.

Locatie: Yoga Haven, Haven 54 Leiden.

Hatha Yoga lessen in een doorlopende serie t/m oktober:
Woensdag 2 augustus 2017 start een nieuwe serie.
Van 20.15-21.45 met Hatha Yoga vlgns de leerwijze van Saswitha

Matjes, kussentjes en dekentjes zijn aanwezig. Wel is het aan te raden om sokken of een trui mee te nemen voor de eindontspanning en comfortabele kleding te dragen. Eet uiterlijk een uur van te voren iets lichts en drink na de les een extra glas water. Soms eet ik een kwartier voor de les, maar dat raad ik jou niet aan.

Ps. Van Yoga krijg je een gespierde buik en dat in proportie met de rest van je lichaam.
Ps. In de les gaan we niet op ons hoofd te staan.
Ps. Vanuit de adembeleving begeleid ik je in de oefeningen.

Ja, ik meld me aan bij de Hatha Yoga lessen met Annelies

Naam

E-mailadres (voor bevestiging van je aanmelding)

Telefoonnummer

Bericht

Goed  om te weten:

  • Maak je bijdrage van je serie of losse lessen in de (lopende) serie voor aanvang van je 3e les over.
  • Bijdrage van de lessenserie gaat in vanaf de eerste les die je bij me komt volgen.
  • Onverwacht zwanger, ziek of een andere geldige reden (uitgezonderd van vakanties) waardoor je 5 of meer aaneengesloten lessen voor je komen te vervallen? Dan krijg je geen geld terug, maar kan je 5 lessen inhalen. Dit geldt ook als je in een latere serie (onder voorbehoud) de lessen komt inhalen.

IMG_25471Lees ook eens:

Kom staan in je Yoga

Kom deze week in je yoga :)

Observeer in je yogahouding + nieuwe serie

Een yogahouding die we niet zo vaak doen

Start je Yoga in het Westen

Wat doet deze Yoga serie met jou?

Vreugdevol in je Yoga 

Relax in your heart as unconditionally lovable. 

Swami Vagishananda Saraswati

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prana Your Life - Annelies Vloon - (06)15521555 - Annelies @ pranayourlife.nl